فنون

ريهام حجاج ترد على حملة السخرية التي تعرضت لها

الفنانة ريهام حجاج  ترد على حملة السخرية التي تعرضت لها بعد ظهورها بزي صعيدي وظهور قصة من شعرها، في مسلسل وكل ما نفترق.وقالت علي أستوري،الإنستجرام «هي الناس اللي بتقول إن شخصية زينب ولد صعيدي بقصة!! بتخترعوا ليه يعني لو اللي بيتكلم مجنون فالمستمع عاقل أكيد إزاي هعمل دور راجل الشخصية اسمها زينب يعني زوزو (بنت) وأول ظهور ليا في الحلقة الأولى يعني مش مفاجأة، وطبيعي لو بنت شعرها كده ولبست عمة هيطلع لها قصة ومش معنى إنها صعيدية يبقى لازم يبقى شعرها كيرلي زي شخصية البنات الصعايدة القمر».
وكل ما نفترق” يشارك في بطولة عمرو عبدالجليل، أيتن عامر، أحمد فهمي، سلوى خطاب، رانيا يوسف، ومحمد الشرنوبي.

 


نشر رواد “السوشيال ميديا” صور لريهام حجاج مرتدية زي رجل صعيدي: الجلباب الصعيدي والعمة، بينما يظهر من أسفل العمة قُصة،وجاءت تعليقاتهم وهي “هتعرفي تتنكري في دور صعيدي، بص هبهرك”، الاستهزاء بعقلية المشاهد” المفروض انه كده ريهام حجاج متنكرة لا وإيه هي متنكرة كأنها راجل صعيدي”ولازم القُصة علشان ما تبقاش شبه الرجالة فعلا، حاجة يععععع على الاخر”.
وكتب الاخرون “لك أن تتخيل أن دي ريهام حجاج ومتنكرة في شكل راجل وصعيدي، ما هي زاطت وكل من هب ودب يعمل صعيدي، مش عارفه ليه مع أن الصعيدي معروف أنه راجل “والله بحس الناس دي ناسية مين الصعايدة من أول تامر أمين ونسل الأغراب وأبو قوصة”صعيدي امريكي عادي يعني”هي عاملة راجل صعيدي بقصة”، “قُصه؟ دا لوسي ابن طنط فكيهة معملهاش!”، “تصدقى.. ده أقوى من سعاد حسني ونادية لطفي في للرجال فقط”.

اظهر المزيد

مقالات ذات صلة

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى